diumenge, 15 d’agost del 2010

Andorra (1)

Ahir 
vaig entrar 
al Principat 
d'Andorraper 
primera vegada des-
prés de vint-i-cinc anys ,
i recordava d'aquells anys inciàtics en tots els sentits,
 ( més per mi que no pas per tu- no creus ? -), i 
com un policia andorrà, amb aquell català tan i
tan característic del pirineu -després d'una redada
en un bar d'aquells que frecuentàvem tu i jo , quan 
anava a veure`t des de Barcelona , al teu exili
espiritual andorrà - em va dir en tó premunitori :
'turistes com tu no en volem per aquí!'

A ell doncs,
que qui sap on és i qui sap on para,
li vull dedicar avui aquests poemes
extrets del llibre Dedicatòries,
que vaig escriure en aquella època.


*




*

Juliol



I
a l'en-
demà làn-
guides tardes
d'estiu esperant
l'inesperat
legat
legat
per tu
llegint
EvelynWaugh

al 
calurós
apartament
que tens
damunt
del Valira


potser
baixaré
al bar
del costat
a fer 
un cafè-
vull dir
un conyac- i
suaré veient
com suen
uns ciclistes
suïcides
pujant i baixant
el Tourmalet
diuen 
que 
es fan 
un tour.



Quin descans 
veure'ls 
córrer i re-
córrer frança
rutes 
estiuenques
sota
els pollancres
dia rera dia
d'aquest juliol
enamorat
veient re-
córrer els camps
com qui re-
córrer el 
temps.



Quin 
buit més 
extra-


ordinari
que hi duc 
al cap !
perdent
absurdament
el temps
sense
cap més 
desig
que veure't
aparèixer
feta
un figurí
amb
aquell
uniforme
blau marí
sense
cap més
compromís
que pujar
a dalt
i
fer l'amor
i
de tant
en tant
follar


satisfacció
és tot
el que sento
jo
de tanta 

buidó

com tinc
al cap
mentre 
t'espero
desespero
sentint
el disc 
del rod
que vem
comprar
els dos 
a Sitges
després 
d'un fogot
llegint
el retorn a Breadshead
em sento
tornant 
a un agost
on no hi vull arribar





del llibre 'Dedicatòries'



d'

ArnaudeGuerau


foto
d'Alexander
Bergström

*
'Om onn Hivenn'

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada